ערב הוקרה לוועדי בתים באור יהודה

09.04.18

בתאריך 11.3.2018 התקיים בהיכל התרבות באור יהודה ערב הוקרה לועדי בתים.

הערב התקיים בשיתוף היחידה לעבודה קהילתית באגף הרווחה בעיריית אור יהודה , האגודה לתרבות הדיור ועיר ללא אלימות.

בערב השתתפו 450 איש רובם מתנדבים כוועדי בתים בבניין בו הם גרים. כמו כן כיבדו בנוכחותם רה"ע עו"ד ליאת שוחט, מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור מר ראובן צדוק, בכירים בעירייה ואנשי ציבור. לאחר דברי הברכה התקיים מופע מלהיב של אמן החושים נמרוד הראל.

מיפוי קהילתי שנערך בעיר אור יהודה העלה כי קיימת תופעה של  סכסוכי שכנים בין דיירים בבניינים משותפים. בעקבות: סירוב לשלם דמי ועד, השתלטות על שטחים ציבוריים, גניבות התחברות לחשמל ומים ללא אישורה הועד, זריקת אשפה בשטחים ציבוריים, זרימת ביוב לרחוב. לעיתים הסכסוכים מגיעים לעימותים כוחניים, הגשת תלונות ותביעות הדדיות. המענים הקיימים לפתרון בעיות אלו עבור התושבים הם דלים ולא מצליחים להציע פתרונות יעילים. תופעה זו קיימת בשכונות הוותיקות והחדשות.

אחד הגורמים שמשפיעים על התופעה הוא בעיקר, היעדר ועד בית בבניינים רבים. לעיתים קיים ועד בית אך הוא מגביל את עצמו לפעולות אד-הוק כמו תשלום חשבון חשמל או זיפות גג. כדי  לטפל בתופעות אלו ואחרות פועל בעיר סניף של האגודה לתרבות הדיור בניהול מר אריה ואזה. פעילות הסניף מאפשרת לוועדי בתים לתפקד בניהול הרכוש המשותף ומעניק סיוע, הדרכה גיבוי ועזרים לוועדי הבתים.

כמו-כן מעמידה האגודה לרשות הוועדים מומחים בקשורים לתחזוקת וניהול הבית.

בימים אלו יוצאת לפועל התוכנית לקידום יחסי שכנות טובה באמצעות העצמת ועדי בתים. ערב ההוקרה הוא הצעד הראשון בתוכנית זו.

מוקד פניות ארצי

8484*

moked@tarbut-hadiur.gov.il

שירות הדברה לרכוש משוף ולדירות פרטיות *8484
ביטוח לבניין