צירוף עובדי הבית המשותף לקרן פנסיה

אם אתם מעסיקים עוזר/ת בית, מנקה לבית המשותף, חשוב שתדעו, על פי החוק, החל משנת 2008 חלה חובת הפרשה לביטוח פנסיוני עבור כל עובד וזה כולל כמובן גם עובדי משק בית ועובדי הבית המשותף.

 

חובת ההפרשה הפנסיונית חלה גם על עובדים המועסקים במשרה חלקית, ולצורך העניין יש חובה לבטח בפנסיה גם מנקה שמגיע פעם בשבוע לארבע שעות לבניין המשותף.

 

כתבה שפורסמה בנובמבר 2016 בעיתון "ידיעות אחרונת" התמקדה בתביעה שהגישה עובדת משק בית לבית הדין איזורי לעבודה בירושלים, כנגד מעסיקיה לשעבר ודרשה מהם תשלום סכום שעמד על סך של 600,000 אלף ש"ח.

 

על פי העובדות המצוינות בכתב התביעה האשה עבדה אצל בני הזוג 16 חודשים וטענה כי בני הזוג לא הפרישו עבודה כספים לקופת הפנסיה ולמרבה הצער בסוף שנת 2016 היא אובחנה כחולת לוקמיה ולטענתה בשל הטיפולים הקשים היא איבדה את כושר העבודה שלה והוכרה כנכה ב - 100% על ידיד הביטוח הלאומי.

 

העובדה טענה כי כי אי הפקדת התשלומים לפנסיה גרמה לה לאובדן זכאותה לפנסיית הנכות שבה יכלה היתה להיות מבוטחת אלו רק היו נוהגים בני הזוג המעסיקים שלה - פועלים כחוק.

 

מנגד בכתב ההגנה שהגישו בני הזוג הם טענו כי פנו את העובדת מספר פעמים על מנת שתעדכן אותם לאיזו קרן פנסיה ברצונה שיפקידו לה את הכספים והיא העדיפה כי יעבירו לה את הסכומים מידי חודש, במזומן והם מצידם סרבו לעשות זאת והתעקשו להפקיד לקרן פנסיה. בפועל, בסופו של יום, לטענתם, מעולם לא העבירה להם את פרטי קרן הפנסיה והיא התעלמה מהנושא ולא ייחסה לכך חשיבות.

 

לקריאת הכתבה המלאה לחצו על הלינק: כתבה בידיעות אחרונות

 

מה אנו למדים ? במקרים רבים עוזרת הבית / המנקה של הבית המשותף לא מעוניינים שתבצעו עבורם את התשלום לקרן פנסיה, אין להם את המוטיבציה לכך שכן יש להם חשש שהתשלום לקרן הפנסיה יחשוף אותם בכך שהם מועסקים ללא תלוש. אבל חשוב לדעת כי אין קשר בין השניים גם במידה ואתם לא מוציאים תלוש לעובד/ת אתם עדיין מחוייבים בהפרשה לקרן הפנסיה. ביום הדין השופט יכול למצוא אתכם כמעסיקים לכל דבר ועניין, גם באם העדפתם (שני הצדדים) "לעצום עיניים". 

 

מכיוון וקרן הפנסיה כוללת ביטוח לאבדן כושר עבודה ואף למקרה מוות, במידה ולא תבצעו את ההפקדה החודשית לקרן הפנסיה, כפי שניתן להיכווח במסגרת הכתבה ישנה חשיפה לתביעות שעשויות להגיע למאות אלפי שקלים. העובד/ת ומשפחתם יהיו רשאים לתבוע אתכם על פגיעות שיגרמו ואף על מקרה מוות, גם באם אלה לא יקרו במסגרת העבודה.

 

חומר למחשבה !

 

לפרטים נוספים ולקבלת מידע על פתרונות פנסיוניים חדשניים המותאמים לעובדי משק הבית ועובדי הבית המשותף

באפשרותכם לפנות לחברת "המרכז לביטוח פנסיה חובה" / "דליאלון", המעניקה שירות ייחודי ללקוחות האגודה, בטלפון: 073-3340333.