כנס נאמני חירום לוועדי בתים בעיר עכו

10.05.17

כ-80 נאמני חירום השתתפו השבוע בכנס נאמני חירום בבתים המשותפים בעיר עכו. הכנס נערך ביוזמת האגודה לתרבות הדיור, היחידה לעבודה קהילתית והתנדבות של מינהל הרווחה, אגף הביטחון ושיקום שכונות.  בני כלפון מנהל סניף עכו ברך את המשתתפים והציג את מטרת המפגש וחשיבות המוכנות של וועדי החירום לעיתות החירום. איתן שליו מנהל מערך הביטחון והחירום בעיריית עכו הציג למשתתפים את תפיסת החירום ותרחישי היחוס לעיר עכו. כולל חלוקת העיר לשבעה רובעים כשכל רובע מספק את צרכי תושבי השכונות שבתחומו. סא"ל במיל מאיר יבגי –יועץ להכשרת אוכלוסיות בזמן חירום פירט את החשיבות והתפקידים של נאמני החירום וצוותי הצח"ש בסיוע למערך החירום העירוני. זאת על מנת לקדם מענים מצילי חיים בחירום.

מטרת הכנס היתה להכין את "נאמן החירום" לתפקידו בזמן שיגרה ובזמן חירום. הנאמן ישמש כאיש הקשר בין הרשות המקומית לבין תושבי הבניין והשכונה בה הוא מתגורר . כל נציג אשר הוכשר  כנאמן חירום, יקבל כרטיס זיהוי אותו יוכל להציג בפני התושבים וכוחות הביטחון בזמני משבר וחירום.  בשיגרה יעסוק הנאמן במיפוי הצרכים של הדיירים בבניין בו הוא מתגורר ובהכנת המקלט המשותף לשימוש בעיתות חירום.

וועדי הבתים הביעו התענינות רבה בנושאים המדוברים שאלו שאלות רבות בנושאי המענים והצרכים של הדיירים בעיתות משבר ומלחמה. נאמני החירום צוידו במפות העיר עם חלוקה לפי רובעים, חוברות הנחייה לפעילות בחירום וכמו כן ניתן הסבר על הישומון (אפליקציה) של "התראה עירונית" בה מועבר מידע רב לתושבי העיר בזמן אמת.

מוקד פניות ארצי

8484*

moked@tarbut-hadiur.gov.il

הדברה ברכוש המשותף
ביטוח לבניין